სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ელზა ჩამბა
|
|
რაიონი
|
ხელვაჩაური
|
|
სკოლა
|
ჩაისუბნის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ო რ თ ა ბ ა თ უ მ ი!
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
პოეზია - თარგმანში მოგზაურობა.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
პოეზიისა
და თარგმანის მნიშვნელობის კვლევისათვის მოსწავლეები ჩაატარებენ გამოკითხვას
თანატოლებში, გამოიყენებენ ელშაბლონებს და შექმნიან გამოკითხვის მონაცემებზე
დაფუზნებულ ბროშურას. შექმნიან ჯგუფებს სხვადასხვა ლიტერატურული ნამუშევრებისა
და მათი თარგმანების შესადარებლად. გამოიყენებენ შესაბამის პროგრამებს
პრეზენტაციის წარსადგენად. შეჯამებისთვის გამოაქვეყნებენ პუბლიკაციას(გაზეთს).
|
||
საგანი
|
||
ინგლისური, ისტ.
|
||
დონე/კლასი
|
||
XI კლასი, ს VI
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
1 თვე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
●
წარმოდგენის
ქონა.
●
უცხ.ს.VI.15. მოსწავლეს შეუძლია საუბარი მისთვის საინტერესო/სასურველ თემაზე (საყვარელ გადაცემაზე, ფილმზე, გმირზე,
მოგზაურობაზე და სხვა).
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აკონკრეტებს საუბრის თემას;
·
აკეთებს მცირე რეზიუმეს წაკითხულის, ნანახის, მოსმენილის
გარშემო;
·
გადმოსცემს
საკუთარ დამოკიდებულებას, განწყობას, თვალსაზრისს;
·
მოსაზრების, დამოკიდებულების გადმოცემისას გამოკვეთს
მისთვის მნიშვნელოვან დეტალებს;
·
საუბრობს მომავლის გეგმებზე, სურვილებზე, ოცნებებზე.
უცხ.ს.VI.16. მოსწავლეს შეუძლია წარმოადგინოს
ზეპირი მოხსენება (პრეზენტაცია) აქტუალური
საკითხის, პრობლემის გარშემო.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ასახელებს თემას;
·
შესავალ ნაწილში წარმოადგენს,
გამოკვეთს პრობლემას;
·
გამოკვეთს პრობლემის გამომწვევ
მიზეზებს;
·
მოჰყავს ფაქტები, მაგალითები;
·
საუბრისას იყენებს ვიზუალურ
მასალას;
·
საუბრობს მოსალოდნელ კავშირებზე;
·
გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას
კონკრეტული ინფორმაციისადმი/ განსახილველი საკითხისადმი;
·
წარმოადგენს პრობლემის გადაჭრის
გზებს;
·
გამოაქვს დასკვნა;
·
საუბრისას იცავს აზრობრივ თანამიმდევრობას;
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს
აზრს.
ის ტექნ. VI.3.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა
სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და
კვლევის პროცესში
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ციფრული
მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა,
ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, ადარებს სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას. აფასებს და მსჯელობს ერთი
საშუალების უპირატესობებზე მეორესთან შედარებით;
·
ინფორმაციის
და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო
სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს
და საძიებო ფრაზების სინტაქსს.
·
იყენებს
ისტ-ს იდეების და ინფორმაციის ორგანიზებისას. (მაგალითად, იყენებს ცნებების რუკას იდეების
ორგანიზებისას და მთავარ იდეასა და დამხმარე დეტალებს შორის ურთიერთმიმართების
წარმოსაჩენად).
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
●
იდეებისა
და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
●
სხვადასხვა
ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
●
საერთო
მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
●
პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
საინფორმაციო, მედია და ტექნოლოგიური უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო წიგნიერება
●
ინფორმაციის
ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის
ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
·
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკურ/სამართლებრივ
საკითხებზე საფუძვლიანი
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
·
ჩაატარებენ
კვლევას პოეზიის როლსა და მნიშვნელობაზე.
·
შექმნან ბროსურა
გამოკვლევის შედეგების საფუზვლებზე.
·
შეიმუშაონ
სტრტეგიები საკითხის პოპულარიზაციისთვის. შექმნან სხვადასხვა ჯგუფები. აირჩიო და
გაანალიზონ ნაწარმოებები, რომლითაც დააინტერსებენ თანატოლებს.
·
გამოიყენონ
სხვადასხვა პოეტების ნაშრომები თარგმანისა და პოეზიის სინთეზური წარდგენისათვის.
·
გამოიყენონ
ელექტრონული და ბეჭდური მასალა ცატარებული სამუშაოს გამოსაქვეყნებლად და
მიღებული გამოცდილების სხვებისთვის გასაზირებლად.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა
არის პოეზია ადამიანისთვის?
|
|
თემატური კითხვები
|
თარგმანი გირჩევნიათ თუ
ორიგინალი?
რა არის მნიშვნელოვაანი
თარგმანში?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა იცვლება ან იკარგება
თარგმანში?
რა ენობრივი ნორმებია
გამოყენებული?
რა ფორმის
შემოკლებები/იდიომებია გამოყენებული?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დასაწყისში მოსწავლეებს დაუსვით შეკითხვები საბაზო ცოდნის
შესაფასებლად. ამისათვის გამოიყენეთ K-W-L სქემა. მათი საჭიროებებისამებრ
ჭარმართეთ სასწავლო პროცესი.პერიოდულად განიხილეთ პასუხები კითხვის ასპერქტის
დავალებაზე, რათა სეაფასოთ ნაწარმოებების გააზრების ხარისხი და შესაბამისად
წარმართოთ სწავლების პროცესი.მოსწავლეებს თხოვეთ გამოიყენონ სამოქმედო გეგმა ,რომელიც მათ
გონებრივი იერიშის, დაგეგმვის და გეგმის განხორციელებისას დაეხმარება.
პრეზენტაციების მომზადებისას მოსწავლეებმა უნდა გამოიყენონ პროექტის
ქულობრივი გზამკლევი. პრეზენტაციის დასრულებამდე გამართეთ მასწაწვლებლისა და
მოსწავლეთა შეხვედრა უკუკავშირის გაზიარებისათვის. მოსწავლეებს ტხოვეთ
გამოიყენონ მოსწავლეთა უკუკავსირის ფორმა შეფასების დასაფიქსირებლად.საბოლოო
პროექტის შესაფასსებლად გჰამოიყენეთ პროექტის ქულობრივი შეფასების გზამკლევი და
პროექტის ყველა ეტაპზე გამოიყენით თვითშეფასება და თანატოლთა შეფასეა,
რეგულარულად აწარმოეთ ჩანაწერები და დაკვირვების ფურცელი, რათა დაეწიოს
მონიტორინგა ინდივიდუალურ ჯგუფურ მუშააობას.პრეზენტაციის რუბრიკის საფუზველზე
შეაფასეთ სბოლოო პროექტი და მოსწავლეების აკადემიური პროგრესი.დასრულებისას
გამართეთ განხილვა მთავარი საკითხისა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დასაწყისში მთელ კლასთან ერთად გაიარეთ დისკუსია და განიხილეთ
პოეზიის ადგილი საზოგადოებაში, იკითხეთ თუ რაატომ კითხულობენ ან არ კითხულობენ
პოეტურ ნაწარმოებებს მოსწავლეები? თხოვეთ მოსწავლეებს ჩაატარონგამოკითხვა და
მიღებული კვლევის შაფუძველზე შექმნან ბროშურა. მოსწავლეებს წინასწარ
მოამზადებინეთ დღიურები შენიშვნების, დაკვირვების შედეგების, შეკითხვებზე
პასუხების, სადისკუსიო საკითხებისა თუ შეფასებებეის ჩანაწერების გასაკეთებლად.
გააკეთეთ გონებრივი
იერიში, იმის შესახებ თუ რა სტრატეგია შეიმუშაონ მოსწავლეებმა სამომავლო
მოქმედებისათვის,რა არის მთავარი მისაღწევი შედეგი პოეტური თარგმანის
გასაანალიზებლად თუ პოპულარიზაციისთვის.
შემდეგ მოსწავლეებს
თხოვეთ შექმნან ჯგუფები, შეარჩოინ ნაწარმოებები, რომლებიც ნათლად წარმოადგენენ
ტემის არსს,ხელს შეუწყობენ თარგმანის მნიშვნელობის წარმოცენას. მოსწავლეები
ჯგუფებს შიგნით გამართავენ განხილვებ იმაზედ თუ თაგმანის რა ელემენტზე გააკეთონ
აქცენტი. შეავსებენ თვითშეფასების რუბრიკებს, რაც მათ დაეხმარებათ სუსტი და
ძლიერი მარეების წარმოჩენაში, პრეზენტაციის ეტაპების გავლასა და
დამუშავებში. მოვახდინოთ მათი შეფასება
განმავითარებელი შეფასებებით. შევძლოთ მიმართულების მიმცემი კითხვების დასმა და
მათი სტიმულირება.
ამის შემდაგ მოხდება
ჯგუფების პრეზენტაციების მოწყობა, შეფასება პრეზენტაციების,მოხდება განხილვა
კითხვა ოასუხის რეჟიმში, რომელიც მნიშვნელოვან წილად ხელს შეუწყობს თემის ფართო
გაანალიზებას,გაწეული სამუშაოს შედეგების წარმატების განსაზღვრას და მუშაობის
შემდგომი ეტაპისთვის სწორი კონტურების გამოვლენას. შეივსება შეფასების
რუბრიკები, როგორც პრეზენტაციის, ასევე პროექტის მიმდინარე ეტაპის. გაკეთდება
ჩნაწერები და შენიშვნები.
საბოლოო
ეტაპზემოსწავლეებს მიეცემათ დავალება მოხდეს მტელი პროცესის განხილვა-შეფასება,
საკუთარი და სხვა ჯგუფის მიერ გაწეულლი სამუშაოს შეჯამება, დასკვნებს გაკეთება
და ამ ყველა ნააზრევის გადატან
პუბლიკაციის ფორმატში- გაზეთის გამოცემა დამთავარ კითხვაზე პასუხის გაცემა
პროქტის საბოლოო შეკვრისათვის.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
|
|
|
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, ლაბორატორიის
სახელმძღვანელოები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
მთრგმნელი
ჯორ გორდან ნოელ ბაირონის ვებგვერდი ჯ.ბაირონის სურათი
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment